Conform APIA, vânzările de autovehicule noi, sunt în creştere în România.

Potrivit unui comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), vânzările de maşini noi sunt în creştere în România. În primele două luni ale acetui an au fost vândute cele mai multe maşini din ultimii 10 ani, în creştere cu 27% faţă de anul trecut. Dacia continuă să dețină supremația vânzărilor, modelul Duster fiind cel mai cerut din gama producătorului autohton, cu 1.670 de unităţi vândute. Topul vânzărilor este completat de mărcile Volkswagen , Skoda, Ford şi Renault.

Cele mai multe vânzări au fost înregistrate către persoane juridice, care practice au monopolizat totalul achizițiilor, ajungând la 76% din vânzările de autoturisme realizate în primele două luni ale anului.

Ca număr de unități vândute către persoanele publice, conform APIA, în primele două luni din 2018, au fost 4.026 de unităţi, cu 47% mai mare decât numărul de unități vânute în perioada similară a lui 2017. Interesant este că s-a înregistrat un număr mare de maşini vândute în afara programului “Rabla”.

În funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină continuă să crească, dar românii încep să dezvolte şi o preferință spre autoturismele hybrid şi electrice, având, după primele două luni din 2018, o pondere de 2,4% din totalul vânzărilor. Creşteri semnificative s-au înregistrat şi la capitolul autoturisme 4×4, fiind livrate până acum 4100 de unităţi, în creştere cu 26,3% faţă de 2017.

Culorile preferate de români sunt alb, gri, albastru şi negru.

În ceea ce priveşte maşinile second-hand, în primele două luni din 2018 au fost înmatriculate 79.102 unităţi, o creştere cu 3,5% mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2017, de remarcat fiind faptul că ponderea principală o au autoturismele mai noi de 7 ani.

Related Posts

Leave a Reply